Výzkum (1/2):
Téměř polovina zákazníků na e-shopu nenajde informace potřebné k dokončení nákupu

Začnu stručně: udělali jsme další výzkum. Dotazník na internetu. Bylo to jen pár jednoduchých otázek ohledně obsahu na e-shopech a chování zákazníků. Něco už jsme/jste asi tušili, ale je fajn si to potvrdit, a některá čísla nás i překvapila

Třeba hned první otázka:

Najdete na typickém e-shopu dostatek informací o daném produktu, abyste se o jeho koupi mohli s jistotou rozhodnout hned?
Čtete správně. Skoro polovina (!) zákazníků uvedla, že si na typickém e-shopu produkt jen tak nekoupí, protože tam nenajdou potřebné informace. To je opravdu tristní statistika.

Neházejme ovšem kameny po jen e-shopech. O obsah a informace u produktů by se měl starat především výrobce/značka.

Sales tým přece taky objíždí retail prodejny a snaží se zajistit kvalitnější prezentaci produktů, tak aby zákazníci okamžitě věděli, že zrovna tahle značka je pro ně nejlepší.

E-commerce tým by měl úplně stejným způsobem zlepšovat obsah produktů na Alze, Mallu nebo na jakýchkoliv jiných e-shopech, kde značka prodává. Možná ještě s větším nasazením, protože na internetu si zákazník produkt nemůže osahat ani vyzkoušet.

Další dvě otázky pak jen dokreslují chmurný obrázek:

Pokud na e-shopu nenajdete dostatek informací (a s daným produktem zatím nemáte osobní zkušenost), jak se zachováte?
Pokud tedy obsah nemáte odladěný, produkt si s jistotou nekoupí skoro nikdo, téměř každý pátý zákazník nakoupí u konkurence a u zbytku můžete leda doufat, že se v nejlepším případě snad vrátí a možná i nakoupí. 

Pokud je na e-shopu dostatek informací, jsou podle vás obvykle přehledně strukturované?
Nezáleží tedy jen na množství informací, ale i na jejich prezentaci. A ta je pro téměř 4 z 10 zákazníků nevyhovující.

Už z našich předchozích výzkumů jasně vyplývá, že většina lidí preferuje vizuální obsah. Zákazníci prostě chtějí ty nejdůležitější informace vidět na první dobrou a obrázky, ikonky, videa a další multimediální obsah jim v tom pomáhají lépe než text.

Další otázky výzkumu byly názorné grafické ukázky. Výsledky rozepíšu v samostatném článku.
← zpátky na Blog