Výzkum (2/2):
“Power image” přesvědčí o nákupu až 6× více zákazníků než obyčejná produktovka

V našem nedávném výzkumu jsme nechali respondenty hlasovat i o několika ukázkách naší práce. A výsledky jsou ještě zajímavější, než jsme čekali.

Například:

Která úvodní fotografie by vás spíše přesvědčila o nákupu tohoto produktu (antiparazitní pipeta pro psy)?

Obrázek nalevo je původní produktová fotka výrobku. Fotografie s ikonkami (tzv. "power image") pochází z dílny Colorsquares. A z odpovědí je vidět velmi jasně, co zákazníci preferují.

Nejde přitom jen o vyšší kvalitu fotky. Význam informací vložených do produktové galerie ukazují výsledky další otázky:

Pokud se všechny potřebné informace o produktu dozvíte hned ve fotogalerii, je podle vás pravděpodobnost, že produkt koupíte:
Lidi prostě chtějí vědět všechno hned a neztrácet nad produktovou stránkou svůj drahocenný čas.

Ti, které samotná Prémiová galerie nepřesvědčí, pak zjištují více informací v produktovém popisku. Zeptali jsme se tedy i na ně:

Který popisek by vás spíše přesvědčil o nákupu tohoto produktu (kojenecké mléko)?

Který popisek by vás spíše přesvědčil o nákupu tohoto produktu (přípravek na nádobí)?

I tady jsou preference zákazníků jasně vidět. Prémiový popisek nejen snadněji zaujme, ale v pár bodech představí podstatu produktu, vypíchne jeho výhody, apod.

Během vteřiny tak poskytne mnohem přesnější představu než odstavec textu, zákazník už nemusí nikde nic googlit a může rovnou nakoupit.


Často opomíjenou součástí e-shopu, o kterou by se ale měl prodávající starat jsou pak stránky značky či kategorie zboží.

Ty sice přímo samy neprodávají, ale zákazníky dokážou lépe nasměrovat k produktům, budují brand awareness, dají se skvěle využít jako landing page pro reklamní kampaně, atd.

Koneckonců:

Která stránka značky na e-shopu na vás působí důvěryhodněji (kuchyňské stroje)?

V době, kdy se stále víc byznysu přesouvá do e-commerce (obzvlášť teď za koronakrize), se jakákoliv výhoda na e-shopu počítá dvojnásob.

Prémiový obsah (= rich content) je tak jednoduchý na nasazení, v porovnání s jinými formami marketingu o tolik levnější, a podle výše zmíněných čísel ho zákazníci natolik preferují, že by se snad měl za výhodu počítat i pětinásob.
← zpátky na Blog